چاپ        ارسال به دوست

یکشنبه‌های تجارت الکترونیکی؛ با حضور مدیرعامل کسب‌وکار دیجی کالا و مدیرعامل کسب‌وکار هایپر تایر
یکشنبه‌های تجارت الکترونیکی؛

با حضور مدیرعامل کسب‌وکار دیجی کالا و مدیرعامل کسب‌وکار هایپر تایر

یکشنبه‌های تجارت الکترونیکی؛

با حضور مدیران عامل کسب‌وکارهای دیجی کالا و هایپر تایر

روایت خدمت، وعده، وفا دومین نشست یکشنبه‌های تجارت الکترونیکی با حضور فرشاد زاهد سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی دو نشست مجزا با حمید محمدی مدیرعامل کسب‌وکار دیجی کالا و ساسان فرقدین مدیرعامل کسب‌وکار هایپر تایر در محل غرفه مرکز تتا در نمایشگاه هفته دولت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، این گفتگوهای چهره به چهره مورد استقبال صاحبان کسب‌وکارهای مذکور قرار گرفت و طی آن برخی از اهم دغدغه‌های خود را مطرح فرمودند و خواستار برگزاری نشست‌های تخصصی برای تدوین طرح‌های عملیاتی شدند.

محمدی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق مشکلات متعددی برای تجارت الکترونیکی ایران بوجودآورده و در نتیجه آن فاصله قابل تاملی در تجارت الکترونیکی ایران با کشورهای همسایه ایجادشده است، برای حل این مشکل خواستار اهتمام دولت بر واردات رسمی کالا شد. همچنین وی اظهار داشت رابطه نزدیک حاکمیت و کسب ‌وکارهای اینترنتی بسیار مفید و ضروری است و سبب رفع موانع، شفاف سازی قوانین و مدل‌های کسب‌وکار و امنیت در سرمایه گذاری خواهد شد.

موضوعی که فرقدین به عنوان دغدغه فروش اینترنی در حوزه تخصصی کسب‌وکار خود مطرح نمود این بود که تولید کننده‌ها از فروش اینترنتی استقبال نمی‌کنند درحالی‌که استفاده از فناوری‌های نوین مالی در فروش اقساطی سبب افزایش بازار طرفین و در پی آن انتفاع مصرف کننده نهایی می‌شود. ایشان خواستار تشکیل کارگروه‌هایی برای هماهنگی و هم افزایی تولید کننده ها وصاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی شد.

زاهد درخصوص تسهیل و رفع موانع و خلاءهای کسب‌وکارهای نوین و بهبود فضای حاکم بر آنها این نوید را داد که اجرایی شدن طرح محیط آزمون (سندباکس) تجارت الکترونیکی که به تازگی مجوز راه اندازی آن به تصویب رسیده، بسیاری از مشکلاتی که ناشی از بروز نبودن قوانین حاکم بر تجارت الکترونیکی بوده است را مرتفع می‌سازد.

وی افزود: مهمترین ماموریت و رسالت طرح یکشنبه‌های تجارت الکترونیکی پرداختن به تدوین راهکار عملی برای اجرایی شدن پیشنهادات و دیدگاه‌های صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی است و این اطمینان را داد که برای تحقق اهداف این نشست‌ها جلسات متعدد کارگروه‌های تخصصی و فرابخشی بین ذینفعان مختلف برگزار خواهد شد.



١٤:١٥ - دوشنبه ٦ شهريور ١٤٠٢    /    شماره : ٦٠٩    /    تعداد نمایش : ١٦٤٣